Welpen

Elke jongen tussen de 8 en 11 jaar, kan meespelen bij de welpen. Het is typisch voor welpen dat ze zelf dingen leren doen. Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Jungleboek (vandaar de welpen). Zo komt het dat vaste kleine groepen 'nesten' genoemd worden. Raadsrots is het moment waarop welpen gaan samenzitten om over vanalles te kletsen en mee te beslissen.

Maandprogramma:

Zondag 7 april Paasspel van 14 uur tot 17 uur

Joepieee, na 2 weken geen scouts komt vandaag de paashaas langs en spelen we het o zo leuke paasspel. Hopelijk hebben jullie ook met een groene plastron en een BBQ het begin van de lente gevierd en heb je al kunnen genieten van een deugddoende vakantie.

Zondag 14 april Dorpsspel van 14 uur tot 17 uur

Vandaag verlaten we de scoutslokalen en gaan we op wandeling door ons prachtig Boortmeerbeek. Jammer genoeg zal je niet heel veel kunnen genieten van de infffffrastructuur want de leiding voorziet heel wat opdrachten die jullie met volle goesting tot een goed einde moeten brengen. Gelukkig zijn de leiding warme mensen en wacht er hier en daar misschien wel een leuke verrassing op jullie.

Zaterdag 20 april Dikzakkenvergadering van 14 uur tot 17 uur

Op deze dag laten we de groenteburgers even links liggen. Neem een goed stevig ontbijt want elk extra kilootje kan van pas komen.

Zondag 28 april Rechtdoortocht van 14 uur tot 17 uur

Op de laatste vergadering van de maand april hopen we dat het zonnetje goed schijnt, we gaan namelijk op rechtdoortocht. Het zal geen gemakkelijke tocht worden waarbij we gekke koeien, momo het varken en vooral die levensgevaarlijke molenbeek moeten trotseren.

1 goede raad: ALLES GEVEN HE!!!

Stevige scoutslinker

Momo, lilo, marala, mythos, pumba, dyvam en abba